teja IRzara casa cinta acaaseera

Wednesday, April 2, 2008

b u k a n senang nak d i s a y a n g

baca nukilan EBRIZA AMINNUDIN aku terasa sayu. aku tak tahulah aku salah faham dengan maksud sebenar yang tersembunyi dalam tulisan tu tapi aku yakin aku tak tersilap (kalau silap jangan marah ye kak abby).
jadi tujuan aku posekan BISIKAN CINTA sang DEWI CINTA ni dengan niat nak memujuk atau dengan lebih tepat nak tiup kembali semangat penulis (yang mungkin benar-benar mengalami) dan juga untuk renungan dan tatapan semua MAWAR BERDURI.
lahir sebagai perempuan ni bukan senang. apa sahaja jalan yang kita ambil akan dipersoalkan. contoh maksud aku ingin bergayut pada dahan lain adalah - ada lebih dari seorang lelaki dalam hidup. kadang-kadang wanita terpaksa melakukan itu hanya untuk membebaskan diri dari sebarang kemungkinan 'dahan' pertama akan bosan menanggung 'beban' yang bergayut padanya. kalaulah dahan tu tiba-tiba patah, tak ke 'beban' terjelepuk jatuh tersembam ke tanah?
soalan : jadi salah ke kalau bergayut pada dua 'dahan' dalam satu masa? kan ke ada dua tangan?
jawapan : JANGAN!
alasan : ingatlah pada hukum KARMA - What goes around comes around//What goes up must come down//Now who's cryin', desirin' to come back to me//
tindakan : SETIAlah pada yang satu walau dia ada niat menduakan cinta.

gadis punyalah sayang. menyerah segala - masa, kasih, sayang, perhatian, cinta, wang (terutamanya!) dan ada yang lebih obses sanggup menggadai tiap ceruk sudut liuk lekuk tubuh hanya untuk mendapatkan cinta. sebab tu jangan bergantung pada 'dahan'. berlindung dengan dahan. bila bergantung, dia akan harapkan habuan sebab penat bila terpaksa menggung 'beban'. bila tumpang berlindung, akan nampak suci atau tidak hatinya. gadisku, cubalah teroka isi dahanmu...adakah dahan itu penuh dengan keikhlasan atau kosong dah dimakan nafsu.

nantilah..tunggulah dengan penuh sifat sabar. kadang-kadang apa yang datang sendiri lebih berharga dari yang dicari. bila dicari akan ada sifat tak sabar. kurang teliti, kurang periksa. yang datang akan cuba membajai dengan kasih suci. mudah dapat, mudahlah pergi. susah dapat, melekat di hati...
kalau pernah disakiti, jangan ada rasa mengalah di hati. itu semua ujian untuk kau dapat yang benar-benar menghargai. ada seseorang di luar sana sedang menanti. permaisuri yang bakal merajai hati. tenangkan hatimu gadisku. apa yang berlaku hanya jentikkan kecil dari Yang Satu.
mungkin esok kau akan bertemu, dengan putera raja hatimu...
"."."."rasa puas bila dapat berkongsi perasaan cinta dengan yang memerlukan...Dewi Cinta."."."."

"...acap dia indah..terkadang dia bahaya...CINTA"-teja IRzara
posted by acaaseera teja IRzara at 16:04

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Got My Cursor @ 123Cursors.com